Creix un 82% la inversió estrangera gràcies als canvis del Govern d’Andorra

Segons el departament d’Estadística del Govern d’Andorra i l’última notícia publicada per Actua, la inversió estrangera formalitzada a Andorra va créixer un 82% el 2019 i ja multiplica per 10 els valors de fa 7 anys.

Requisits per crear una empresa a Andorra

Condicions de Residència Fiscal

La quantitat d’aquestes inversions arriba a quasi els 337 milions d’euros.

El volum de la inversió formalitzada creix el 82% l’any 2019 respecte a l’any anterior fins a arribar a gairebé 277 milions d’euros. Entre aquestes inversions destaquen els sectors d’inversions en cartera i de prestació de serveis.

Les inversions estrangeres directes corresponen a les sol·licituds d’inversió estrangera directa per dur a terme operacions societàries que requereixen autorització prèvia, com ara la constitució d’una societat, l’adquisició de més del 10% d’accions o participacions d’una societat andorrana, la modificació substancial d’objectes socials i les ampliacions del capital.

Aquest interès d’inversió és fruit dels canvis introduïts pel Govern d’Andorra en l’obertura del model econòmic andorrà. Amb l’aprovació de la Llei 10/2012 d’Inversió Estrangera, ha permès la participació total de capital estranger en societats andorranes -limitat fins al moment al 49%- han incrementat les sol·licituds d’inversió estrangera a Andorra.

L’objectiu del Govern d’Andorra és atraure inversions estrangeres en àmbits estratègics com sanitat, educació o investigació, minimitzant l’impacte en el sector econòmic intern.

Si estàs interessant a invertir capital a Andorra, el nostre equip d’experts en fiscalitat t’assessorarà sense compromís sobre quins són els avantatges d’invertir a Andorra i els tràmits a realitzar.

Font: https://www.actua.ad/news/el-volum-d%E2%80%99inversi%C3%B3-estrangera-formalitzada-andorra-va-cr%C3%A9ixer-un-82-al-2019-i-ja-multiplica-10

Dominic Paredes – Propietària Assessors Associats