EXPATRIAR-SE A ANDORRA

L’expatriació és una elecció de vida. Per a expatriar-se a Andorra és escollir la seguretat sempre en un entorn preservat. També vol dir beneficiar-se dels avantatges fiscals favorables per al desenvolupament i construcció d’un patrimoni transmissible. El candidat pot optar per una residència activa o residència passiva per determinar la seva residència fiscal a Andorra.
La nostra empresa assessora i guia els seus clients mitjançant un procés de suport a l’expatriació. Assessors Associats P&E intervé en totes les etapes necessàries per al canvi de residència, tant mateix en la part administrativa com en la seva realització pràctica.
Accés a la sol·licitud de residència al Principat d’Andorra
Un no resident que planeja establir-se en el Principat d’Andorra per beneficiar-se de l’estatus de resident fiscal o no, té dues solucions.

• La residència activa
  • La residència passiva

La residència activa

Per obtenir la residència activa, és necessari crear una societat comercial amb una activitat econòmica real al Principat d’Andorra i tenir almenys el 20% de les participacions socials.

La residència passiva

Per obtenir la residència passiva, l’interessat ha de fer un dipòsit o una inversió de 350.000 € als quals s’afegirà un dipòsit de 50.000 €.

La residència fiscal

L’obtenció de la residència activa o passiva no implica automàticament la residència fiscal. Aquesta  ha de ser compatible amb l’estatut escollit i la situació familiar personal. El risc real de requalificació fiscal es troba en aquest aspecte, que la imposició que es reintegra a la persona física.
Tenint en compte la definició àmplia de la residència fiscal, el reconeixement d’aquest estat depèn de la naturalesa dels tractats fiscals signats entre els dos països (Espanya – Andorra).

El domicili fiscal

La residència fiscal i el domicili fiscal són dos conceptes diferents.
Punt difícil i delicat per entendre aquests dos conceptes relacionats amb la fiscalitat relacionada amb la persona física.
El terme domicili fiscal es refereix a totes les persones inscrites en la mateixa declaració de renda i al país on s’exercitarà la fiscalitat de la persona física.

Deslocalització de societats

Assessors Associats P&E acompanya i assessora els seus clients en la reubicació de la seva empresa d’acord amb les recomanacions d’anàlisis de recerca del risc de requalificació fiscal.

Gestió del Patrimoni

Assessors Associats P&E està especialitzat en l’assessorament de la estructuració patrimonial. La nostra missió principal és protegir, desenvolupar i consolidar el seu patrimoni.
La nostra consultoria actua de manera totalment independent de les entitats financeres amb les que treballem. Les nostres recomanacions es basen en l’elecció de solucions objectives per oferir-vos assessorament adaptat i personalitzat.

Valorització de la Tresoreria

Assessors Associats P&E dóna un nou impuls als seus estalvis.
Soci contractual amb Thomas Lloyd, la nostra societat li ofereix l’oportunitat de créixer i consolidar els seus estalvis amb solucions fiables a la mida de les seves necessitats a curt, mitjà i llarg termini.